button follow&dashboard

ayt gerak2.......

nama saya Zaimatul Nurain...Saya gila cokelat and kaki novel^_^

Ahad, 9 September 2012

Anak-anak Zaman sekarang :)


Apa erti remaja yek ??
adakah enjoy terus sampai langgar perintah Allah s.w.t ???
amalkan kehidupan yang x sihat ??
bagi ain, remaja memang perlu ade enjoy sebelum kita jadi ibu/bapa
or isteri/suami kepada someone kan...
tapi perlu ke sampai melanggar perintah Allah ??
hurm,ain xdelah nak kata aku ni baik sgt tapi just nak share 1 cite..

siang tadi mmg terasa amat la bosan.
membe2 umah semua ade yg keja,kuar..
so aku ambik keptsn kuar umah seorang diri..
sampai kat kl sentral,aku di datangi 2 orang m.cik..
yang sorang tanya nk g ampang park naik pe, yg sorang tu tnye nk g masjid jamek naik pe gak.,..
aku pun bagitau la.
ngah nunggu LRT dtg,aku pun borak2 ngan m.cik 2 org ni...
m.cik 1 ni nk g ampang park ngan cucu dia yg comel2 ! hehe
m.cik 2 ni seorang diri gak..
tetibe m.cik 2 ni cerita sal hal family dia...
dia kata dia bosan duk umh, ade anak mcm xde je...
anak2 dia xpedulikan dia...
dia tgr ank2 dia yg berpakaian seksi,ade ke patot ank2 dia panggil dia 'IBU SETAN'... mengucap panjang aku dgr...
dr air muka m.cik tu aku nampak kesedihan dia..
aku ngan m.cik 1 cba tenangkan m.cik 2 tu..
yela,mgkin ini dugaan pada dia...Allah maha adil kan..
setiap perbuatan yang jahat pasti ade balasannya..
begitu juga perbuatan yg baik kan..
perbualan kami pun xterlalu lama..
bila LRT smp kami pun terpisah...

Hurm,dalam aku jln2 sorg diri tu aku asyik berpikir jek..
actually,aku sememangnye perlu pentgkan mk ayah aku dr segala2nya...
if, en.penasihat tu btl jodoh aku,pasti aku akan bersama dia...
mmg lama tempoh perkenalan kami,
tapi dalam tempoh tu, ade je xkena..
xde restu kan..tapi aku degil nak trskan gak..
dan skrg br aku sdr, ckup la peristiwa yang berlaku kpd sedara2 aku..
aku xnk melukakan hati umi abah lagi..
aku harapan diorg, sebab aku ank slung...

Dear, en.penasihat...sy sentiasa sygkan awk...
tapi tlg la fham...
sy buat semua ni bersebab..
tlg la bljr hdp tnpa sy...sy pn sdg bljr hdp tnpa awk..
harap awk pgang kata2 sy ni, lau betul kita ni ade jdoh, insya'Allah sy kembali kepada awk...
sy juga syg nk ptskan hbgn kita ni, kwn 10 thun tp pts sbb sy yg nk pts..
dlm 10 thun tu kita sgt serasi...bila awk skit,sy juga akn sakit...
tp Allah lbh mengetahui segala2nya...
please be strong dear...
i love u so much thats why i leave u...
sy xnk awk ditimpa kesusahan lg sbb hbgn kita...
dan sy juga xnk jd ank derhaka...
doa ye,moga Allah berikan kekuatan pada kita berdua tuk hadapi kehidupan ni...
U always in my mind...

p/s: sorry guys, tercampur hal peribadi lak... :)

0 orang sedang gila_cokelat:

Catat Ulasan

akn di balas komen anda.. =)
terima kasih.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...