button follow&dashboard

ayt gerak2.......

nama saya Zaimatul Nurain...Saya gila cokelat and kaki novel^_^

Khamis, 24 Oktober 2013

Kita tak suka orang, orang pun tak suka kita...

Assalamualaikum..
Lama sangat rasanya tak menghupdate blog ni..
busy sesangat oii.. nak hupdate pun idea kering.. hehe..
actually, nak cite pasal suka dengan tak suka..
hurm, sekarang ni ape yang kita buat kat orang, pasti kena pada kita balik..
dalam kehidupan kita sebagai manusia yang serba kekurangan, pastinya ade someone yang kita tak suka.
yup, dalam hidup aku, mmg ade orang yang aku tak suka..
tak suka bersebab, bukan tak bersebab k..
nak kata perangai aku elok, perangai aku memang x elok pun.. aku tau..
tp yela, xsemua benda kita mampu puaskan hati org dan juga xsemua bnda org mampu puaskan hati kita..
tu semua lumrah kan...
mungkin semua ni terjadi adalah untuk menguji diri kita..
Allah swt lebih mengetahuinya..

Hurm, in my case..
start dr study kat saito college, mcm2 yg aku hadapi..
gaduh tak gaduh, kutuk tak kutuk, macam2 la..
yela orang lau dh ade geng, jadinya geng k.joyah la..
kdg tu tau mengumpat ni dosa besar, tapi buat gak.. atas dasar x puas hati.
xtau nak ubah perangai ni mcm mana..
tapi,even aku ckp pasal org, aku x jaja cite dia kt org lain..
sampai ade yg kata aku hipokrit dan aku la ketua segala bab hal ngumpat2 ni..
mulut aku mmg jht, tp bila ada yg kata aku hasut org mmg aku sedih gila..
selama ni kan, lau kau nk tau, aku xpernah hasut org pun..
dlm geng aku,semua bersuara bila bercerita psl org.. 
tapi yela, bila dah di cop sebagai mulut puaka, mulut bising 
semua kesalahan ats diri aku..
biarpun org yg kau nmpk baik tu, yg diam tu ngata kau kt belakang kau, tp kau kata dia ok je ngan kau..
hakikat sebenar, ape yg kau tau wahai kawan..
aku meluahkan ni, sebab aku xtahan nak tanggung ape yg terpendam dlm hati aku..
meskipun aku dh luahkan pd diorg yg aku sedih ngan diorg sbb xde yg backup,tp aku rs xcukup tuk aku redakan hati aku ni..
lau kau bca blog aku ni terpulang pd kau nk percaya atau x.. 
aku xmnx dipercayai dan x mnx pun kau anggap aku kwn kau..
semua org wt silap, walaupun kau teraniaya ke, ape ke..
tetap ada slh dr diri kita..
ye, aku ni pandai ckp je tp xbuat pun..
tah la, terpulang sape2 nak nilai diri aku..
pandangan mata aku dengan pandangan mata korang pd diri aku sgt berbeza..
bukan aku xtau, cerita buruk psl aku dijaja terus..
xpayah kau kata xpernah sibuk hal org,tipu namanya..

aku dah xkesah lau ade org xsuka aku.. aku terima..
ade gak org xsuka kau yg xsuka aku..
aku jenis manusia yg cpt sygkan org..
aku cuba buang sikap tu, tp xboleh..
walaupun kwn tu buat aku mcm2, syg tutetap ada pd dia.
mulut aku je kata aku benci, tp hati aku x..

aku mnx maaf sgt2, lau ape yg aku luahkan ni ade terguris hati sesiapa yg baca ni..
ye, pada mulanya mmg aku rs aku xnk dh ade kwn..
tp aku xnk ptskan hubungan yg baik..
walaupun aku mrh, tp tetap syg dn anggap korg sahabat aku..
cuma, aku xsuka pd yg baik depan, belakang mcm taik !!!
sedangkan belakang org tu dia la yg lbh2 ckp...
hati aku mmg sakit gila, bila dia nak tunjukkan yg diri dia tu ok je ngan org tu..
pandainya dia berlakon, tp aku sabar..
xnk bongkar rhsia..
xnak huru-hara lg..
biarlah, slh aku..aku sorg je hadap ngan kata-kata xelok pd dri aku..
org boleh je ckp 'faham aku', tapi hakikatnya HAMPEH !!!!!
KAWAN GOSIP SENANG JE DAPAT, BILA KENA HENTAM, AKU SORANG JE KENA !!!
Ambik masa nak lupakan ape yg org buat ni semua..
cite psl aku dijaja, padahal xkenal diri aku lg..
cite kau sikit pun aku xjaja..
kau pk2 la..
jgn tau berani blkg, bila berdepan semua senyap ....
aku mnx maaf sekali lagi..
aku hanya meluahkan je..
aku tetap sayang kawan aku......


0 orang sedang gila_cokelat:

Catat Ulasan

akn di balas komen anda.. =)
terima kasih.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...