button follow&dashboard

ayt gerak2.......

nama saya Zaimatul Nurain...Saya gila cokelat and kaki novel^_^

Sabtu, 10 November 2012

Yang baik itu datang dari Allah s.w.t...


manusia sekarang sangat la sukar untuk menerima teguran,
kerana ape ??
kerana orang yang menyebarkan nasihat itu juga tidak sempurna ???
dan melakukan kesalahan yang lebih besar dari mereka ???
come on guys, xperlu lah lihat semua itu untuk muhasabah diri...
jika nasihat yang diberikan sgt baik,terima lah..
jgn la pandang pada siapa yang beri nasihat ok..
ye, aku juga manusia biasa yang selalu lakukan kesalahn..
namun aku cuba untuk kuatkan iman,hati aku untuk menerima nasihat yang baik untk ubah diri ini lebih baik..
kesempurnaan bukanlah idaman aku...

1 lagi, pada yang x bertudung,
mengapa perlu mengatakan yang bertudung itu lebih jahat dr yg x bertudung??even sekalipun dia wat jahat,sekurang2nya dia menutup aurat..
"jika yang berbuat maksiat itu adalah yang bertudung,janganlah salahkan tudung,salahkan pelakunya"- dari ustaz azhar-
dalam hal ni xde istilah untuk menyidir or memaksa..
tapi bila tanya kenapa x bertudung ??
belum sampai seru ???
jawapan tu adalah sangat xleh diterima..
kerana dalam Al-Quran dah menyeru kaum muslimah untuk menutup aurat,
kerana itu adalah kewajipan sebagai umat islam..
ape2pun saya bukanlah ingin berlagak baik, cuma ingin menyatakan kekesalan kepada mereka yang sering berfikiran seperti ini..
menjalani kehidupan seperti tiada agama,,
baru diuji sedikit dah mengatakan ujian tu malang bagi hidupnya..
subhanAllah...manusia zaman sekarang...
ape2pun saya sentiasa mendoakan golongan seperti ini akan dibuka kan pintu hati mereka untuk menerima nasihat yang baik...

p/s:yang baik itu datang dari Allah s.w.t dan yang buruk itu datang dari diri sendiri.. renung-renungkan dan selamat beramal ^_^..

0 orang sedang gila_cokelat:

Catat Ulasan

akn di balas komen anda.. =)
terima kasih.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...